received_1376787206599371-1280x577.jpeg

Disleksija

06/12/2023

DISLEKSIJA

Projekt korak k Sončku

 

V petek, 24. 11. 2023 smo v okviru projekta Korak k Sončku gostili Gojmirja Lešnjaka, znanega kot Gojca, ki je slovenski gledališki in filmski igralec, režiser. Obiskoval je tudi srednjo lesarsko šolo in je navdušen oblikovalec izdelkov iz lesa. Mi pa smo ga tokrat gostili z namenom, da učencem predstavi disleksijo, s katero se sooča tudi sam. Gojmir je dislektik, a je kljub disleksiji postal učitelj slovenskega jezika, diplomiral na AGRFT in pogumno zakorakal v svet besedil, ki so še vedno del njegovega vsakdana.

Učencem je povedal, da je disleksija motnja sposobnosti branja ali razumevanja prebranega, saj oseba med branjem in pisanjem črke pomeša (sam ima težave pri razločevanju črke b in d, g in q), jih zamenjuje ali pa izpušča, saj njihovi možgani delujejo malo drugače in imajo bolj razvito desno polovico. Pogosto imajo težave z branjem, pisanjem in razumevanjem prebranega, zaradi zamenjevanja številk tudi pri računanju, so pa pogosto nadarjeni za umetnost. Povedal je, da je v osnovni šoli disleksijo doživljal kot veliko krivico, ki je, kot sam pravi, pri njem pustila precej grenak priokus.

Spominja se, da mu je učiteljica večkrat za kazen dala brati besedilo na glas pred

celim razredom in tako je bil v posmeh učencem. Da je njegova borba z besedami

posledica disleksije, je ugotovil šele med študijem slavistike, kjer sta se s profesorico psihologije pogovarjala o njegovih težavah. Besedila si najlažje zapomni, če mu jih berejo drugi. Tako ima besedila za gledališke predstave posnete na cedejih in se jih s poslušanjem uči med vožnjo.

Pomembno vlogo vidi v osveščanju staršev in učiteljev, saj so »oblike disleksije v velikem razponu in bi na ta način marsikateremu dislektiku prihranili očitke na račun lenobe in nezainteresiranosti za šolsko snov.«

Gojmir Lešnjak Gojc je lahko vzor vsem nam, saj dokazuje, da so osebe z disleksijo

lahko zelo nadarjene in lahko postanejo uspešne na različnih področjih delovanja,

navkljub njihovim težavam v šoli.

Učenci od prvega do devetega razreda so se na prihod gosta pripravili z branjem slikanic o disleksiji ali za dislektike, pogovoru. V sodelovanju s sodelavko spec. pedagoginjo Vanjo Razpotnik, pa so učenci v drugi in tretji triadi izvedli delavnico, v kateri so učenci »stopili v čevlje dislektikov« ter se preizkusili v branju Rdeče kapice. Po delavnici pa so zapisali svoje občutke in misli.

V avli šole smo pripravili tudi likovno – literarno razstavo izdelkov na temo disleksije.

Nekaj utrinkov dogajanja in razstave si lahko ogledate na fotografijah.

Zapisala: Ines Planinšič, vodja projekta Korak k Sončku

Dostopnost