Škratova dežela
Z mesecem januarjem se nam je v oddelek 4 pridružila vzgojiteljica Karakuma, ki se je otrokom prvi dan predstavila s svojo naklonjenostjo do škratov in njihovega sveta. Pokazala jim je pobarvane pobarvanke škratjih hišic, ki jih je sama narisala in tako smo si izbrali za temo meseca »NAJ ŽIVIJO PRAVLJICE – ŠKRATJE, ŠKRATOVA DEŽELA«. Otroci so dobili pobarvanke različnih škratjih hišic, s katerimi so vstopili v svet veselega škratjega sveta. Tudi na hodniku smo vzgojiteljice stene okrasile s pravljičnimi gobicami, v katerih živijo škrati.
Otroke smo naučile pesem – deklamacijo SEM ŠKRATEK COPATEK, ki je bila otrokom zelo zabavna. Ob pesmi smo tudi z rokami pokazali zgodbo škratka copatka, kar otroci zelo radi ponavljajo ob petju. Pesem nam je prišla prav tudi ob potrebi, da otroke umirimo pred kosilom ali med čakanjem na organizirane dejavnosti. Da je bilo otrokom še bolj zanimivo, smo pesem včasih zapeli zelo zelo hitro, ali pa jo šepetali, da so razvijali občutek za poslušanje in občutek za glasbo ter tiho petje. Ker Karakuma rada igra na kitaro, je otrokom zaigrala, zapela in jih naučila pesem EN KRAT JE BIL EN MAJHEN ŠKRAT. Pesem je otrokom prirasla k srcu in ob petju radi ploskajo. Pesem pojemo ob spremljavi s kitaro tudi z drugimi pesmimi, kot recimo Ko si srečen, ki je otrokova najljubša pesem, ali pa Huda mravljica. Ob močnem igranju na kitaro se otroci tako razigrajo, da zaplešejo. Radi imajo hiter in glasen tempo igranja na kitari. Instrument smo jim predstavile, tako da če želijo, lahko s prstom na rahlo tudi igrajo na kitaro, ko je na voljo. Predstavile smo jim tudi ksilofon. Igrali smo se, da imamo koncert, kjer nastopa en otrok, ki igra na ksilofon, ostali pa nastopamo kot pevci. Vsi otroci so nastopali kot instrumentalisti enkrat. Lahko so sami izbrali, katero pesem bomo zapeli ob igranju ksilofona. Večkrat so izbrali pesem En krat je bil en škrat. Vsi so znali nežno in primerno močno udarjati s palico na ksilofon, saj smo jim pozorno pokazale, kako se na ksilofon igra. Igrali so zelo lepo. Vsakemu, ki je igral na ksilofon pesem, smo zaploskali. Imeli so tudi možnost, da so igrali po dva ali trije na instrument, z ostalimi otroci pa smo peli.
Pravljica, ki nas spremlja na temo Naj živijo pravljice je pravljica Francija Rogača, PRAVLJICA O GOZDNEM ŠKRATU. Iz te pravljice smo vzgojiteljice razvile idejo, da odhajamo vsak teden z otroki v gozd, kjer gradimo hišico za škrata pod drevesom iz odpadnega naravnega materiala iz gozda. Z odhodi v gozd, smo poskrbele, da imajo otroci primeren izziv za njihov gibalni razvoj. Očitno je zaznati napredek pri nekaterih otrocih in njihovi koordinaciji. Saj pot v gozd pelje po kratkem strmem hribu, pri katerem moramo dva otroka držati za roke, da vsi prehodimo strmo pot. Druge otroke smo spodbujale, da pot opravijo sami, saj smo ocenile, da zmorejo, kljub začetnemu strahu. Pri tretjem izletu v gozd, je strah pri nekaterih otrocih že izginil. Zaznati je bilo tudi navado nekaterih otrok, da niso vajeni dovolj dolgih pohodov. S čimer lahko oblikujemo sporočilo za starše, naj otroke pustijo in vztrajajo, da otroci sami hodijo pri pohodih, sprehodih, da se kondicijsko starosti primerno opremijo.
V kotičku smo pripravile različne knjige o škratih, da so si jih lahko otroci kadarkoli ogledovali. Naj omenimo KNJIGO O ŠKRATIH. Ta še posebej pokaže življenje škrata, ki ga je otrokom vzgojiteljica Jasna tudi opisala iz knjige. Za izlete v gozd, pa smo izdelale lutko škrata, ki je naša nova maskota, in smo ga poimenovale ŠKRAT LJUBEZNI. Saj smo zaznale, da skupina potrebuje namig za prijateljstvo, disciplinski poriv lepega vedenja oz. sočutnih odnosov med vrstniki. Škrat Ljubezni je prišel in vsakega pobožal, nato, pa so tudi otroci lahko pobožali njega in vse otroke v skupini, da smo razvijali nežne in prijetne stike med otroki. V gozdu nas je škrat vodil, da objamemo svoje drevo in se z nami igral skrivalnice.
Za podporo likovnega ustvarjanja smo z otroki risali svojega škrata, in ga nato z vodenimi barvicami še pobarvali. Nastale so prisrčne in razigrane slike škratov. Slike smo izobesile v igralnici, da si otroci lahko ogledajo svoje in narisane škrate drugih otrok. Na izrezan škratov čevelj so delali odtiskovanje z različnimi vzorci. Kar smo tudi razstavile v igralnici. Sledilo je izdelovanje škratovih hišic iz odpadnih škatel, ki so postale pravljične gobice. Starši so nas bogato opremili z veliko materiala, tako da bomo lahko likovno ustvarili celo pravljično škratjo vasico. Škatle so otroci polepili z barvastim papirjem, nato na njih narisali okna in vrata, ali cele škatle pobarvali, okrasili, in še polepili streho za hišico z belimi listki, tako da hišice spominjajo na pravljične rdeče mušnice. V kotičku smo izdelane hišice okrasile z naravnimi materiali iz gozda in nastala je že prva pravljična vas. Otroci radi pogledajo na naš škratji svet, ki nas spremlja in omenjajo kako je v škratjem svetu.
V načrtu za naslednji mesec nam ostaja še reševanje delovnih listov, na temo škrata. Pa šivanje škratjih čeveljcev. Izdelovanje različnih lutk (na palici, prstne lutke) in igre z lutkami. Izdelovanje obeskov (škratov) za dan žena in čarobnih palic. Predstavitev koreografije škratovega plesa, ki se ga bomo naučili in plesali. Nadaljevali bomo s pohodi v gozd, kjer bomo nadgrajevali škratove hišice in škratom v gozd pošiljali naše pozdrave.
Karakuma Samai in Jasna Novak