PROJEKTI

Inovativna pedagogika 5.0 (2023-2026)

 

Družbene spremembe in življenje v povezanem, hitro spreminjajočem se svetu (Družba 5.0), postavljajo posameznika in družbo pred mnoge izzive, ki jih ne moremo rešiti le z uporabo ustaljenih vzorcev. Svetovni gospodarski forum, druge organizacije in delodajalci ne povprašujejo le po kompetencah ustvarjalnosti, kritičnega razmišljanja, reševanja problemov in veščinah, povezanih z razvojem in uporabo tehnologije, ampak dajejo vedno večji poudarek tudi medosebnim in socialno-čustvenim veščinam (Taksonomija 4.0). Slednje vključujejo predvsem sposobnost sodelovanja, usklajevanja in učinkovitega komuniciranja z drugimi. Vloga izobraževanja bo tako morala biti priprava mladih na reševanje izzivov prihodnosti. 

Na področju izobraževanja to pomeni odmik od ustaljenih vzorcev transmisije znanja k inoviranju lastne prakse in uvajanju inovativnih oblik poučevanja in učenja, ki bodo učečim se omogočale razvijanje njihovih digitalnih kompetenc, temeljnih vsebin RIN, kritičnega mišljenja, kreativnosti in ustvarjalnosti.

Inoviranje lastne prakse poučevanja in učenja je soodvisno od usposobljenosti učitelja ter dostopne tehnologije. Z digitalno transformacijo izobraževanja/pouka je moč pri učiteljih spodbuditi uporabo učnih okolij in strategij poučevanja, ki učencem omogočajo samostojno delo v digitalnem in inovativnem učnem okolju ter posledično s tem pri učencih spodbujajo kritično mišljenje ter razvoj višjih miselnih procesov. To pomeni spremenjen način poučevanja, pri katerem dejavnosti od učencev zahtevajo, da kritično razmišljajo, vrednotijo, povezujejo in uporabljajo usvojene kompetence za reševanje problemov.  

Projekt Inovativna pedagogika 5.0 povezuje in nadgrajuje rezultate prejšnjih projektov, ki so že začeli spreminjati tako učna okolja kot paradigmatske poglede na področju poučevanja, podprtega s sodobno tehnologijo v slovenskem prostoru, kot so E-šolstvo, Inovativna pedagogika v luči kompetenc 21. stoletja 1:1, E-šolska torba, EU-folio, ATS 2020, NA-Ma poti, Dvig digitalne kompetentnosti, SETCOM, A-SELFIE in drugi. V projektu bomo nadgrajevali rezultate, izkušnje in smernice na področju digitalnih kompetenc učečih se in učiteljev ter temeljnih vsebin računalništva in informatike pri učencih in dijakih. Le to bomo dosegli s celostnim pristopom, upoštevajoč vseh 7 temeljnih področij sprememb. Za uspešno transformacijo in paradigmatske spremembe na področju izobraževanja bomo pripravili inovativne učne scenarije, preko katerih bomo predstavili konkretne primere in pristope poučevanja v luči dviga digitalnih kompetenc učeči se ter njihovih temeljnih znanj s področja računalništva in informatike. Le te bomo preizkusili na 40 izbranih VIZ-ih, z njihovimi inovativnimi oddelki in izbranim oddelčnim učiteljskim zborom. V pomoč nam bodo zunanji izvajalci ter inovativna organiziranost dela, ki vključuje način povezovanja konzorcijskih partnerjev, način gradnje učeče se skupnosti, inovativni model izobraževanja učiteljev ter napredno raziskovalno delo na področju uvajanja sodobnih tehnologij v učni proces (od e-storitev in e-vsebin do umetne inteligence, navidezne in obogatene resničnosti, področja humanoidnih robotov ipd.). Vključena bo tudi neodvisna evalvacija, s katero bomo sproti preverjali zastavljene rezultate in kazalnike. Poleg same evalvacije bomo skrbeli tudi za učinkovito vodenje. S takšnim pristopom bomo prišli do modelov celovitega pristopa razvoja digitalnih kompetenc in temeljnih vsebin RIN učečih se na VIZ, podprtih z ustreznimi didaktičnimi priporočili.

Za uspeh projekta so poleg usposabljanja učiteljev in ravnateljev ključni učinkoviti šolski razvojni timi, fleksibilna organizacija, distribuirano vodenje in vzpostavitev celovitega podpornega okolja, vključno z infrastrukturo in strokovnimi ter učečimi se e-skupnostmi. Le tako bomo lahko prišli do ustrezne ravni poučevanja v inovativnih razredih in širše, kjer bo v središču pedagoškega procesa razvoj učenčevih digitalnih kompetenc ter temeljnih znanj RIN učenca, v katerih bodo učenci in dijaki prevzeli aktivno vlogo v vseh fazah učno-vzgojnega procesa od načrtovanja do vrstniškega vrednotenja.

Takšen pristop bo spodbujal in zagotavljal pridobivanje znanj in kompetenc potrebnih za digitalno transformacijo poučevanja oziroma trajnostno digitalno prestrukturiranje poučevanja in učenja. V sklopu projekta tako želimo nadgraditi inovativne pristope poučevanja podprte s tehnologijo na takšen način, ki bo odgovarjal na potrebe družbe 5.0 in bo temeljil na spoznanjih industrije 4.0. To bo izvirni prispevek k stroki in znanosti, saj na tem področju še ne obstaja takšen celovit model, ki bi za temelj digitalne transformacije šole postavil dvig digitalnih kompetenc učečih se ter njihovih temeljnih vsebin RIN preko inovativnega modela permanentnega usposabljanja učiteljev vključno z učečimi se skupnostmi.

 

   

NASLOV PROJEKTA

 

VODJA PROJEKTA

1.        ANGLEŠKA BRALNA ZNAČKA Nevenka Knez
2.        ANGLEŠČINA V VRTCU Nevenka Knez
3.        BRALNA ZNAČKA Nejc Črešnik
4.        BRALNI NAHRBTNIK Nejc Črešnik
5.        DAN JEZIKOV Mateja Viher
6.        DIGITALNI PORTFOLIO UČENCA Renato Čeru
7.        DOBRO JUTRO S SLOVENŠČINO Petra Prohart Tomažič
8.        EKSKURZIJE

 

Mateja Viher
9.        ERASMUS+

 

Matjaž Jeznik
10.    eTwinning

 

Mateja Viher
11.    GLASBENE URICE V VRTCU

 

Metka Stemlak
12.    GOZDNA ŠOLA Darja Mrakič
13.    INOVATIVNA PEDAGOGIKA 5.0 Ana Luršak
14.    KNJIŽNO POPOLDNE Nejc Črešnik
15.    KORAK K SONČKU Ines Planinšič
16.    KRPAN Renato Čeru
17.    KULTURNA ŠOLA Nejc Črešnik
18.    MEDNARODNI DAN STRPNOSTI Jasmin Džambić
19.    MEHAK PREHOD IZ VRTCA V ŠOLO Vlasta Stepišnik, Ines Planinšič
20.    NACIONALNI MESEC SKUPNEGA BRANJA Nejc Črešnik

 

21.     

NAŠA MALA KNJIŽNICA

 

Nejc Črešnik

22.    NOČ NA ŠOLI I. triada: Vlasta Stepišnik
II. triada: Jasmin DžambićIII. triada: Bogdan Lopert
23.    OTROŠKI PARLAMENT Sara Topler
24.    PEŠBUS  Darja Jeznik, Jasna Lampreht
25.    PODARI TRENUTEK Sara Topler
26.    POLICIST LEON SVETUJE Milena Pisnik, Darja Jeznik
27.    PROMETNA VZGOJA ETM, Jumicar, Kolesarčki Jasna Lampreht, Jasmin Džambić
28.    RASTEM S KNJIGO Nejc Črešnik

 

29.    RASTI Z ODBOJKO Klaudija Klančnik
30.     

Razvoj govornega nastopanja, pripovedovanja in pisanja

 

Ana Luršak
31.    ŠOLSKA SHEMA Mateja Viher
32.    TUTORSTVO Renato Čeru
33.    TURIZMU POMAGA LASTNA GLAVA Danijela Korže
34.    TEDEN PISANJA Z ROKO Nataša Praprotnik
35.    TEDEN VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA Ana Luršak
36.    TOM POTUJE, OTROKE OBISKUJE Sara Topler
37.    VARNO S SONCEM Živa Pečoler
38.    VKLJUČUJOČA ŠOLA – VKLJUČUJOČ FIZIČNI PROSTOR Eva Vrhovnik Gomboc
39.    VARNO IN SPODBUDNO UČNO OKOLJE Mateja Viher
40.    ZDRAVA ŠOLA Ana Luršak
41.    ZDRAVJE, NAŠE BOGASTVO Lucija Bivšek
42.    ZLATI SONČEK

 

Nina Verdnik

 

43.    SOCIALNI KONTEKST KOT DEJAVNIK MEDVRSTNIŠKEGA NASILJA  

Sara Topler


Dostopnost